Les converses de la Jornada d'avaluació sobre acompanyament de projectes

Escrit per PEU el . Publicado en Jornades d'avaluació

Com explicàvem en un text anterior (ací i ací) la mecànica del World Cafe va ser la que decidim emprar per al treball col·laboratiu d'avaluació del Programa d’Extensió Universitària. De les quatre taules en què estructurem el contingut del treball, ens quedava per analitzar el que es va dir en la taula sobre l'Acompanyament de projectes. Us deixem ací el text d'Àngel que va coordinar les converses d'aquesta taula.

FOTO MESA ACOMPANYAMENT

Foto: Ángel Portolés

Cap a un acompanyament més plural, obert i relacionat.


A partir de les preguntes proposades, els diferents grups van ser realitzant les seues valoracions del que entenen que és i hauria de ser l'Acompanyament en el Programa d'Extensió Universitària.

En primer lloc, consideren fonamental una major difusió interna i externa de la línia d'Acompanyament i de les possibilitats, recursos i opcions.

Considerem bàsic conèixer millor altres projectes que estan sent acompanyats en la línia d'Acompanyament PEU, coneixent els seus avanços i fomentant l'intercanvi i desenvolupar espais en els quals interaccionar els diferents grups: necessitat de crear temps i espais per a compartir. Es proposa la possibilitat d'oferir a la comunitat PEU la possibilitat que puguen observar i visitar altres projectes i altres activitats plantejades per grups de la línia acompanyament. La figura de l'Observador ja està sent utilitzada en Patrimoni des de fa algun temps i funciona molt bé. Permetent intercanvis i interaccions molt interessants.

Per a conèixer millor la trajectòria de cadascun dels grups es proposa la creació de fitxes descriptives senzilles en les quals allotjar aquesta informació.

Es considera important la implicació dels veïns i veïnes del poble perquè els projectes siguen coneguts per tots.


Respecte als tutors, és necessari que hi haja un seguiment. Una periodicitat clara que permeta la continuïtat del projecte. En aquesta demanda incloem la importància del contacte directe tutor – grup. Es proposa la professionalització de l'Acompanyament i la diversificació i ampliació dels tutors per a, des de la fase de desenvolupament, poder optar per un Acompanyament més divers i adaptat a les necessitats que a cada moment precisa un determinat projecte.

Respecte a la participació es destaca la importància de la dimensió social del procés d'acompanyament en el sentit de com pot arribar a canviar la vida d'un poble. També establim graus en la participació que van des del més compromès a el “fals observador” que també és un participant però en menor grau o de manera més puntual.

Siga com siga, estem convençuts que mitjançant claus com la implicació, vinculació, identificació, participació o col·laboració podrem donar a conèixer el nostre projecte i el nostre grup per a, d'aquesta manera, garantir la seua supervivència i manteniment en el mitjà i llarg termini. I en aquesta equació, destaquem la importància de l'educació patrimonial mitjançant el desenvolupament d'accions tant formals (escoles, instituts…) com no formals (tallers, cursos, activitats…) destinades a generar vincles.

Grup coordinat per Ángel

Participants: Mariela, Gemma, Enrique, Sara, Aurora, Fernando, Miguel Ángel, Laura, *Sixto, Albert

Foto: Ángel Portolés

 

logo-viverCulla logo-jerica  logo-forcall logo-benlloch logo-benassal logo-sant-mateu logo-vilanova Serra d'en Galceran logo-som logo-EACC logo-reviscolares logo-territori-cultural